Careyn maakt gebruik van cookies om onze content beter op uw voorkeuren af te kunnen stemmen. Lees meer
 

Veelgestelde vragen

Wat is de Careyn Kaart?

Met de Careyn Kaart krijgt u toegang tot een aanvullend pakket dat Careyn biedt naast het basispakket van zorg. In dit pakket zitten aan-huis-diensten, activiteiten, ontspanningsmogelijkheden en cursussen tegen zeer aantrekkelijke prijzen en met hoge kortingen. Om hier gebruik van te kunnen maken, vraagt u de Careyn Kaart aan. 

Wat zijn de voordelen van de Careyn Kaart?

Careyn Kaart houders kunnen profiteren van heel veel gemaksdiensten (aan huis) en vele aantrekkelijke  kortingen op activiteiten en ontspanningsmogelijkheden, zoals bijvoorbeeld, sportcentra, zwembaden, sauna's, dagtochten en vakanties (eventueel met verpleegkundige begeleiding). Daarnaast bieden wij interessante cursussen, exclusief voor kaarthouders. Ook krijgt u veel gratis:

  1. Gratis uitleen van meer dan 45 (loop)hulpmiddelen bij Vitaal Thuiszorgwinkels of uitleenpunten, zoals krukken, looprek of een rollator. Voor sommige hulpmiddelen heeft u een indicatie nodig.
  2. Gratis Basisabonnement bij de Woningwachter (normaal € 29,95) en 50% korting op uw eigen risico bij schades (klus uitgevoerd door De Woningwachter). Geen voorrijkosten.

    Onder het Basisabonnement vallen:

    •24/7 bereikbaarheid
    •ledenvoordeel (voordeel afhankelijk van de acties)
    •calamiteitenondersteuning
    •afhandeling verzekerschade w.o. lekkage, brand en inbraak

  3. De Careyn Kaart geeft korting en gemak, voor jong en oud. Met de Careyn Kaart krijgt u korting op verschillende services bij o.a. sauna's, kappers, masseurs, (web)shops, concerten, sportscholen, pretparken en nog veel meer.

Krijg ik met de Careyn Kaart, indien nodig, meteen zorg?

Zorg krijgen staat los van het abonnement op de Careyn Kaart. De zorg wordt deels gefinancierd door de Algemene Wet Bijzondere Ziektekosten en deels betaalt u een eigen, inkomensafhankelijke, bijdrage. U kunt zorg aanvragen via Careyn Klantenservice. Abonnees kunnen profiteren van vele kortingen, teveel om hier op te noemen. Er zijn aan-huis-diensten met kortingen en zonder voorrijkosten. Aantrekkelijke kortingen op activiteiten en ontspanningsmogelijkheden, zoals bijvoorbeeld skiken, sportcentra, zwembaden, sauna's, dagtochten en vakanties (eventueel met verpleegkundige begeleiding). Daarnaast bieden wij interessante cursussen, exclusief voor abonnees.

Hoe vraag ik de Careyn Kaart aan?

U kunt de Careyn Kaart aanvragen via het registratieformulier. Vul het formulier volledig in en u heeft de Careyn Kaart al binnen een aantal werkdagen in huis.

Ik ben mijn Careyn Kaart kwijt, wat nu?

U kunt contact met ons opnemen op werkdagen van 09.00 - 17.00 uur via telefoonnummer  088 - 123 99 88 (lokaal tarief bij vast bellen). U kunt ons tevens bereiken  via e-mail keuzepakket@careyn.nl.  U krijgt dan een duplicaat van de Careyn Kaart thuisgestuurd.

Mijn partner/vader/moeder is abonnee, mag ik ook van de Careyn Kaart gebruik maken?

Als u op hetzelfde adres woont als de persoon met de Careyn Kaart, dan kunt u ook gebruikmaken van de Careyn Kaart. De kaart is geldig voor het hele gezin dat woonachtig is op hetzelfde adres. 

Hoe geef ik wijzigingen in persoonsgegevens door?

U kunt uw gegevens direct zelf wijzigen nadat u heeft ingelogd in Mijn Careyn Kaart. U kunt uw gegevens ook doormailen naar keuzepakket@careyn.nl.

Kan iedereen gebruik maken van aan-huis diensten?

Ja, iedereen kan gebruikmaken van de aan-huis-diensten. Hiervoor hoeft u niet aan huis gebonden te zijn. Vindt u het prettig om bijvoorbeeld een pedicure of kapper aan huis te laten komen, dan kan dit. Wij verwijzen u graag door naar de informatie over gemaksdiensten aan huis.

Moet ik de Careyn Kaart bezitten om gebruik te maken van een cursus of dienst?

Het aanbod van Careyn Kaart is exclusief voor Careyn Kaart houders. U moet dus de Careyn Kaart in uw bezit hebben of aangevraagd hebben voordat u gebruik kunt maken van een dienst of cursus.

Moet ik de Careyn Kaart bezitten om hulpmiddelen te kunnen lenen?

Zoals u wellicht weet, wordt het lenen van (loop)hulpmiddelen zoals krukken, een looprek of een rollator sinds 1 januari 2013 niet meer vergoed. Maar voor Careyn Kaart houders wel! Medipoint | Careyn (thuiszorgwinkel) bieden u zo’n 45 artikelen, waaronder de kleine loophulpmiddelen gratis aan zoals krukken, looprek of een rollator. U kunt deze lenen zonder vergoeding. Wilt u echter producten kopen met korting, dan krijgt u op vertoon van uw Careyn Kaart 10% korting op alle artikelen van Medipoint | Careyn. Lees meer over het lenen van gratis hulpmiddelen. 

Hoe kan ik betalen?

U kunt betalen via een machtiging tot automatische incasso of via iDEAL. Vraag een machtigingskaart aan via keuzepakket@careyn.nl Betalen via iDEAL doet u via Mijn Careyn Kaart op www.careynkaart.nl. U betaalt € 23,- voor het kalenderjaar 2016. 

Ik woon buiten de regio Zuid-Holland, Utrecht of Breda, kan ik gebruik maken van Careyn Kaart?

Ook als u buiten de regio's woont van Careyn, kunt u gebruikmaken van Careyn Kaart. Careyn Kaart werkt met landelijke leveranciers, maar ook met plaatselijke leveranciers. Heeft u belangstelling voor een bepaalde dienst of service, informeer dan via Careyn Klantenservice en u ontvangt spoedig een antwoord of de gewenste dienst of service ook in uw woonplaats wordt geleverd.

Waar kan ik terecht met een suggestie voor een nieuwe dienst of cursus?

Wij zijn erg blij met uw suggestie(s). U kunt dit via keuzepakket@careyn.nl kenbaar maken. Wij houden u op de hoogte van de eventuele ontwikkelingen. 

Ik ga verhuizen, kan ik de Careyn Kaart houden?

Als u verhuist, kunt u altijd de Careyn Kaart houden. Careyn Kaart werkt met zowel landelijke als plaatselijke leveranciers. Het is vaak aantrekkelijk om de Careyn Kaart te houden, bijvoorbeeld als u gebruik maakt van de korting bij een zorgverzekeraar of graag naar de sauna of het theater gaat. U kunt uw verhuizing zelf verwerken via Mijn Careyn Kaart op www.careynkaart.nl of doormailen naar keuzepakket@careyn.nl.

Ik wil mijn Careyn Kaart opzeggen. Hoe doe ik dat?

Opzeggen van de Careyn Kaart kan schriftelijk per brief, email, website of telefonisch indien ook telefonisch is aangemeld.

Kiest u voor een eindejaarsopzegging, dan profiteert u het hele jaar nog van de Careyn Kaart. Kiest u voor een opzegging per direct, dan is de opzegging pas definitief als de Careyn Kaart is geretourneerd en door Careyn is ontvangen. 

U kunt uw Careyn Kaart retourneren naar het volgende adres:
Careyn Keuzepakket 
Postbus 900
3100 AX Schiedam

Wat is het verschil tussen careyn.nl en careynkaart.nl?

Op de Careyn site vindt u alle informatie over zorggerelateerde producten van Careyn. Op Careynkaart.nl vindt u het totale pakket aan diensten, cursussen, activiteiten, uitjes, en ontspanningsmogelijkheden met korting van Careyn Kaart.

Kan ik een cursus vergoed krijgen via mijn zorgverzekeraar?

Bent u aanvullend verzekerd? Diverse zorgverzekeraars vergoeden (een deel) van de kosten van cursussen en diensten op het gebied van gezondheid. Raadpleeg voor meer informatie uw polisvoorwaarden of neem contact op met uw eigen zorgverzekeraar.

Ik krijg het magazine Careyn Koerier niet in mijn bus, hoe vraag ik hem aan?

Het magazine wordt huis-aan-huis verspreid. Heeft u een NEE-sticker op uw voordeur, dan wordt het magazine niet bij u bezorgd. U kunt het magazine gratis ophalen bij een Careyn locatie of voor € 5,- per kalenderjaar de Careyn Koerier per post ontvangen. Meldt u hiervoor aan via keuzepakket@careyn.nl 

Deel deze pagina: